Forskel mellem versioner af "Min iDevice lader ikke op !?"

Fra apple.postboksen.dk
Skift til: Navigation, Søgning
(Oprettede siden med ' == Fejl muligheder == * Lade-kabel * Lader * iDevice (Hun-stikket) == Checkliste == # '''Afprøv om en anden lader(1) kan få din iDevice til at tage imod opladni...')
 
m
 
(En mellemliggende version af den samme bruger vises ikke)
Linje 14: Linje 14:
 
#* ''Hvis din lader kan oplade din [[iDevice]] med et andet fejlfrit lade-kabel, så er dit lade-kabel i stykker.''
 
#* ''Hvis din lader kan oplade din [[iDevice]] med et andet fejlfrit lade-kabel, så er dit lade-kabel i stykker.''
 
# '''Undersøg om der er lommeuld eller andet  i bunden af hun-stikket på din [[iDevice]].
 
# '''Undersøg om der er lommeuld eller andet  i bunden af hun-stikket på din [[iDevice]].
#* ''Hvis du har mistanke om at der er noget i bunden af hun-stikket, som forhindre dig i at få han-stikkel på lade-kablet til at komme helt i bund, og derved forhindre at der skabes ordentligt kontakt, kan du '''meget forsigtigt''' prøve at skrabe det ud. Du må '''aldrig''' bruge noget af metal til dette. find en tynd tandstik af træ eller plastik. Vær meget opmærksom på '''ikke''' at skade siderne i hun-stikket, fordi det er der kontaktforbindelserne sidder.
+
#* ''Hvis du har mistanke om at der er noget i bunden af hun-stikket, som forhindre dig i at få han-stikket på lade-kablet til at komme helt i bund, og derved forhindre at der skabes ordentligt kontakt, kan du '''meget forsigtigt''' prøve at skrabe det ud. Du må '''aldrig''' bruge noget af metal til dette. find en tynd tandstik af træ eller plastik. Vær meget opmærksom på '''ikke''' at skade siderne i hun-stikket, fordi det er der kontaktforbindelserne sidder.
  
  
Linje 21: Linje 21:
  
 
(1) Det kan være en anden original lader, eller en computer. Hvis du bruger computer skal du være opmærksom på at du ikke kan lade iPad op, med mindre du har en USB3 port der understøtter opladning af iPad og lign.
 
(1) Det kan være en anden original lader, eller en computer. Hvis du bruger computer skal du være opmærksom på at du ikke kan lade iPad op, med mindre du har en USB3 port der understøtter opladning af iPad og lign.
 +
 +
[[Category:Apple]]
 +
[[Category:Hardware]]
 +
[[Category:Ofte stillede spørgsmål (OSS)]]

Nuværende version fra 1. jul 2015, 11:01

Fejl muligheder

  • Lade-kabel
  • Lader
  • iDevice (Hun-stikket)

Checkliste

  1. Afprøv om en anden lader(1) kan få din iDevice til at tage imod opladning.
    • Hvis iDevice modtager opladning, er din lader nok i stykker.
  2. Afprøv om din lader kan lade en anden tilsvarende iDevice.
    • Hvis din lader kan oplade en anden iDevice, så virker den fint
  3. Afprøv om din lader kan lade din iDevice med et andet fejlfrit lade-kabel.
    • Hvis din lader kan oplade din iDevice med et andet fejlfrit lade-kabel, så er dit lade-kabel i stykker.
  4. Undersøg om der er lommeuld eller andet i bunden af hun-stikket på din iDevice.
    • Hvis du har mistanke om at der er noget i bunden af hun-stikket, som forhindre dig i at få han-stikket på lade-kablet til at komme helt i bund, og derved forhindre at der skabes ordentligt kontakt, kan du meget forsigtigt prøve at skrabe det ud. Du må aldrig bruge noget af metal til dette. find en tynd tandstik af træ eller plastik. Vær meget opmærksom på ikke at skade siderne i hun-stikket, fordi det er der kontaktforbindelserne sidder.


Hvis intet af dette hjælper, så skal du have din iDevice til reperation på et autoriseret Apple værksted, hvis du stadig har garanti tilbage.


(1) Det kan være en anden original lader, eller en computer. Hvis du bruger computer skal du være opmærksom på at du ikke kan lade iPad op, med mindre du har en USB3 port der understøtter opladning af iPad og lign.