Hjælp andre med at hjælpe dig i Facebook gruppen

Fra apple.postboksen.dk
Version fra 30. jul 2015, 18:20 af Flemming (diskussion | bidrag) Flemming (diskussion | bidrag)

(forskel) ←Ældre version | se nuværende version (forskel) | Nyere version→ (forskel)
Skift til: Navigation, Søgning

Hvis du ønsker at få hjælp i vore Facebook gruppe, så er der et par ting du med stor fordel skal gøre, OG der er nogen ting du med stor fordel ikke skal gøre!

Gør disse ting

Hvis du ønsker hjælp, så lav en ordentlig fejlbeskrivelse, som MINUMUM indeholder information om hvilken Apple dims du bøvler med, og ;

  • Læs reglerne, FØR du spørger!
  • Skriv det præcise model nummer.
  • SKriv hvilken version af styresystem?
  • Har det virket tidligere?
  • Hvad skete der?
  • Hvad har du selv prøvet for at afhjælpe fejlen?
  • Screenshots af fejlen - billeder fortæller mere end 1000 ord !

Hvis du ikke får svar på dit spørgsmål, så er det med næsten 100% sikkerhed fordi din indsats for at bede om hjælp ikke er god nok. I den situation er det en meget dårlig ide at lave et nyt opslag med nøjagtig samme indhold. Tilret dit opslag i stedet - tilfør mere information, og når du så syntes det er blevet bedre kan du skrive "opdateret" som svar på dit opslag. Det vil få det til at komme op i toppen igen.

Gør IKKE disse ting

  • laver opslag der indeholder EN (1) sætning
  • Indsætter en overflod af smileys
  • Starter opslaget med at råbe "HJÆLP !!!!!"
  • Skrive opslaget, så det ser ud som en direkte ORDRE til alle, om at smide alt de har i hænderne og straks fikse den (ofte) sindsygt dårligt beskrevne fejl.

Et fiktivt (og måske overdrevet) eksempel:

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLP!!!!!!!!!1

Mit keyboard virker ikke :-( ;-) >:-(

Hjælp mig hurtigt!!!! NUUUUUUUUU!!!

Husk:

Vi er en del der godt kan lide at hjælpe - og endda gratis - men når det begynder at blive taget for givet at vi hjælper... så bliver det "ret træls" som vi siger der hvor jeg kommer fra ;-)